De boten die in de oude haven van het dorp Spakenburg liggen, dragen het kenmerk BU en dan een cijfer erachter, dus BU7, BU2 of… BU3 ;-). Die letters staan voor Bunschoten, de buurstad van Spakenburg waar de boten vroeger geregistreerd werden. Nu liggen de boten (botters) als museumstukken in de haven van Spakenburg, maar vroeger speelden ze een hoofdrol in het leven van hardwerkende vissers.
Dagelijks een goede vangst
In de vroege ochtend verlieten Spakenburgse vissers de haven om vervolgens na een lange dag vissen weer terug te komen met een lading verse vis.
Dit is ook waar het bij ons om draait: een goede vangst voor onze klanten realiseren. Dat betekent in ons geval: nieuwe klanten voor ze binnenhalen. We doen dat door een combinatie van werkzaamheden:
- de positie in Google op relevante woorden verbeteren, zodat de website beter vindbaar worden
- slimme advertentiecampagnes opzetten
- direct mailings maken en versturen
- e-mailcampagne opzetten en versturen
- optimaliseren van de website, zodat de resultaten verbeteren
- campagnes voor social media bedenken en uitvoeren
Lukraak netten uitgooien? Nee dus
Wat kenmerkend voor zeevissers is, is dat ze niet lukraak hun netten uitgooien. Ze denken goed na over waarop ze gaan vissen, waar ze gaan vissen en de middelen die nodig zijn om de vis te vangen.
Diezelfde voorbereiding is ook bij uw marketingacties van belang. Die voorbereiding bestaat uit het definiëren van uw doelgroep, uitzoeken op welke plekken ze het meest vatbaar voor uw boodschap zijn en welke middelen we hiervoor gaan inzetten: een nieuwsbrief, adverteren, zoekmachine-optimalisatie, folder, direct (e)mailing of een combinatie van deze.
Wie ben ik?
Tot slot nog even dit.
Heeft u het antwoord paraat op de volgende vragen?
- Wat is mijn visie?
- Wat is mijn missie?
- Wat wil ik betekenen voor mijn klanten?
- Waarin ben ik de allerbeste?
- Wat zijn mijn kernwaarden?
De antwoorden bepalen in grote mate de koers van uw bedrijf. Ze zijn bijvoorbeeld van invloed op het verhaal dat u op de website vertelt en de berichten die u op social media post.
Hierover nadenken en hier woorden aan geven, hoort ook bij een goede voorbereiding.
Zet ook een slimme koers uit
Als u graag goed voorbereid aan de slag wilt gaan met uw marketing, dan helpen we graag. Neem gerust contact met ons op.